Witamina C jest jednym z najczęściej stosowanych obecnie suplementów witaminowych. Jest to również jeden z najpopularniejszych suplementów witaminowych stosowanych przez kulturystów i osoby chcące schudnąć. Co to jest witamina C? Odpowiemy na to pytanie i wiele więcej!

Witamina C to właściwie owoc. Witamina C, którą znajdujemy w owocach cytrusowych, takich jak pomarańcze, grejpfruty i pomidory, nie jest tym samym rodzajem, co witamina C. Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać witaminę C, będziesz chciał jeść więcej owoców cytrusowych. Jednak samo spożywanie owoców cytrusowych nie dostarcza nam wystarczającej ilości witaminy c, aby coś nam dało. Jeśli chcemy odnieść jak największe korzyści z witaminy c, musimy zwiększyć ilość spożywanej witaminy c.

Witamina C ma wiele zastosowań, ale głównie do leczenia i utrzymania dobrego stanu zdrowia. Witamina C znajduje się w wielu produktach spożywczych i jest dostępna jako suplement witaminowy. Najlepiej stosować ją jako suplement diety, a nie jeść cały owoc. Popularne pokarmy zawierające przyzwoitą ilość witaminy C to pomarańcze, winogrona, kantalupa, brukselka, szpinak, jarmuż, truskawki i zielona herbata. Powszechnym sposobem na uzyskanie dziennej zalecanej dawki witaminy c jest przyjmowanie multiwitaminy zawierającej witaminę c.

Istnieją badania, które wskazują, że przyjmowanie witaminy C może zmniejszyć ryzyko raka okrężnicy. Istnieją również badania, które wskazują, że może zmniejszyć ryzyko chorób serca. Sugeruje się, że wysokie dawki witaminy C mogą zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Jednak te badania nie zostały udowodnione.

Zalecana dzienna porcja witaminy C to 725 jednostek międzynarodowych dziennie dla osoby dorosłej. Ponieważ witamina C jest naturalnie obecna w niektórych owocach i warzywach, w tym w wielu owocach pomarańczowych i czerwonych, a także w większości wzbogaconych białych pieczywa i płatków zbożowych, łatwo jest uzyskać wystarczającą ilość witaminy C w swojej diecie. Warzywa bogate w witaminę C to szpinak, marchew, pomidory i bakłażan. Owoce bogate w witaminę C to arbuz, pomarańcze, limonki, mango, papaja i truskawki. Przyjmowanie witaminy C w jakiejkolwiek formie może być korzystne dla większości ludzi, ale są ludzie, którzy powinni ograniczyć spożycie witaminy C. Osoby z nadkwaśnością powinny unikać owoców i warzyw bogatych w witaminę C, ponieważ mogą powodować zgagę.

Istnieje kilka dobrych źródeł witaminy C. Owoce, które mogą pomóc w uzyskaniu odpowiedniej ilości witaminy C, jakiej potrzebuje Twój organizm, to jabłka, sok pomarańczowy, czerwone jagody, słodkie ziemniaki i brukselka. Najlepszym sposobem na uzyskanie dziennej dawki witaminy C jest spożywanie różnorodnych owoców i warzyw. Chociaż witamina C nie zawsze jest gotowa do spożycia w pożywieniu, istnieje wiele łatwych, smacznych sposobów na dostarczenie jak największej ilości tego ważnego składnika odżywczego do organizmu. Samo dostarczanie witaminy C w diecie nie zawsze wystarcza dla optymalnego zdrowia. Jeśli chcesz mieć pewność, że Ty i Twoja rodzina otrzymujecie tyle witaminy C, ile potrzebują, możesz rozważyć przyjmowanie suplementu witaminy C.

Ważne jest, aby wiedzieć, ile witaminy C należy przyjmować, ponieważ ludzie różnie reagują na różne poziomy tego składnika odżywczego. Na przykład dzieci zwykle wymagają jej znacznie więcej niż dorośli. Dlatego powinieneś przyjmować suplementy witaminy C zgodnie z zaleceniami lekarza lub dawkę można nieznacznie zwiększyć dla każdej osoby. Zazwyczaj suplementy witaminy C występują zarówno w postaci tabletek, jak i płynów. Większość sklepów ze zdrową żywnością powinna być w stanie pomóc Ci wybrać jedną z tych dwóch form i doradzić, która jest dla Ciebie najlepsza.

Przyjmując witaminy lub suplementy, powinieneś jeść szeroki wybór zdrowych owoców i warzyw, ponieważ te produkty dostarczają najwięcej witaminy C. Jeśli jednak cierpisz na pewne dolegliwości, takie jak przeziębienie lub grypa, ważne jest, aby unikać owoce cytrusowe i sok. Dzieje się tak, ponieważ te owoce mogą osłabiać siłę twojego układu odpornościowego. Oprócz regularnego przyjmowania witaminy C ważne jest również unikanie picia alkoholu i tytoniu. Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, przekonasz się, że dostarczasz organizmowi dużo witaminy, która pomaga zachować zdrowie i siłę.